12 Eylül 2012 Çarşamba

YAZJA-VU -Jill




İşte bu kadardı!

Yazja-vu sona erdi. Sonbaharında gelmesiyle doğaya aykırı bir şekilde bizim evde yeni yapraklar yeşermeye başlıyor. Annem gene tükürdüğü yeri şekerliye şekerliye yalamaya başladığına göre bir daha ki yazjavu-ya kadar kafamız rahat.

Bilmeyenler için söyleyeyim ‘yazja-vu’ tam altı yıldır her yaz annemin babamı boşamaya kalkmasıyla gerçekleşir –gerçekleşemez çünkü hiçbir zaman boşanamazlar-. Ah! Hep söylerim, sonunu bildiğin bir film gibi. Ben bu sene yediğim tekmenin dışında karlı çıktım da diyebiliriz. Kimin ne bok olduğunu öğrendim, bu ramazanı da atlattım falan işte.

Bugün annem eve gelip çalışmıyorum artık dediğinde birazdan bahaneleri sayar artık dedim. Çok gecikmeden ilk bahane geldi.

“Madem baban eve geldi.” Yüzümü alaylı bir gülümseme kapladı. “Bize o baksın.” Sonra en az üç bahane ilkesine dayanarak yorum yapmadan beklemeye koyuldum.

Vee beş saniye içerisinde ikinci bahanede geldi. “Benim aldığım maaşla size zaten ben bakamazdım.” Biraz daha alayla baktım. Bu kadar değil biliyorum anne hadi ama en iyi bahaneni sona saklama…

“Hem dedeni de biliyorsun, çocukları at gel diyor. Ben onların kahrını mı çekeyim?” Ben çocuk değilim.
Alaycı bakışlarımı ve yüzümdeki gülümsemeden sırıtışa dönen ifadem bıkkınlıkla anneme bakarken (tabi ki bunların hepsini birkaç saniye içerisinde gerçekleştirmedim.) Annem durumu çakmış olacak ki en iyi bahanesini kullandı. Bak bu bahane benim favorimdir!

“Senden de bir bok olmaz. Eve geliyorum evi bok götürüyor. Sana güvenerek mi boşanacağım.” Falan filan falan. Ezberden gidiyorum ha. Demek ki dinleyince anlayabiliyormuşum ekstradan çalışmaya gerek yokmuş. Bahaneler Top5’da ilk sıradaki bahanemizi de gördünüz.

En ufak çıkmaza girdiğinde beni bahane etmesi paha biçilemez tabi ama annemin yıllardır kaltaklık yapması –tam altı yıl- bıktırdı.

Böylece babam 6 annem 0 maç devam ediyor. Fakat ben çekiliyorum. Bu benim için son yazja-vu.
Annemin her yıl daha da artan kaltaklıklarına dayanamıyorum. Her boka beni bahane etmesinden, başarısızlığını bana yıkmasından, kolaya kaçmasından sıkıldım. Ne olursa olsun bu son yazja-vuydu.
Yıllardır yanlış tarafta olduğumu şimdi anlıyorum. Meğer annemi değil babamı tutmalıymışım. Babama ve sülalesine benzememek için o kadar çırpındım ki nasıl annem kadar şeytan olduğumu anlayamadım. Hem bu sene yazja-vu erken bitti. Umarım uzatmaları oynamazlar.

Bok gibi geçen bu yazın boklarının caaaanım kışımı etkilemesini istemiyorum.



peacock
 Sevgili Jack bütün gün peacock şarkısını söyleyip söyleyip durdu sonra bende gerçek bir cock resmi koymak istedim ama bloğumuzun ahlakını bozmak istemedim. Bu Jack'e gelsin.

Vee bu da.  -Jill

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder